نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

با افزایش سن بازنشستگی ‌مخالفیم/ پیگیر افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران هستیم

نایب‌رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ به ۳۲ سال مخالف هستیم و دولت باید اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۱ را هر چه سریع‌تر به مجلس بفرستد تا کار بررسی جزئیات بودجه در صحن علنی آغاز شود.

به گزارش سراج24؛ علی بابایی کارنامی در گفت‌و‌گویی در ساری با بیان اینکه معتقدم بودجه 1401 در دولت به نفع قشر کارمندان، کارگران و بازنشستگان نیست، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف این شیوه بودجه‌نویسی هستند که دولت باید نسبت به اصلاح آن و تأمین نظر نمایندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه میانگین افزایش حقوق کارمندان را در بودجه 1401 ده درصد پیش بینی شده است، افزود: برای کارگران نیز تا 20 درصد افزایش پیش بینی شده که این میزان به نفع کارگران نیست و از طریق شورای عالی حقوق و دستمزد به دنبال افزایش تا 25 درصد هستیم.

نماینده حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزایش سن بازنشستگی از 30 به 32 سال را مناسب ندانست و یادآورشد: از دیگر عیب‌های گرفته شده به بودجه 1401 آزادسازی قیمت ارز ترجیحی است.

بابایی با بیان اینکه مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات بودجه است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا دولت مواردی که مخالفت نمایندگان را در پی دارد اصلاح نماید تا بودجه 1401 هرچه زودتر در صحن علنی بررسی و مصوب شود.

اخبار مرتبط

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است